Message 9: Just a week - Reisverslag uit Redcliffe, Australië van Dirk-Yde Sjaarda - WaarBenJij.nu Message 9: Just a week - Reisverslag uit Redcliffe, Australië van Dirk-Yde Sjaarda - WaarBenJij.nu

Message 9: Just a week

Door: Dirk-Yde

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Yde

21 December 2007 | Australië, Redcliffe

Tsja, wellicht krijg ik toch nog de smaak te pakken. Dit keer geen weken wachttijd voor m'n volgende verhaal. Nee, deze editie liet maar liefst 5 dagen op zich wachten. Wat zat er afgelopen week in mijn pakket? Het draaide hoofdzakelijk om kitesurfen, Australian Zoo en Under Waterworld.

Laat ik aftrappen met mijn avontuur omtrent het kitesurfen in Noosa. Dit stond afgelopen dinsdag op het programma. Ik heb me maar liefst 6 uren in het water bevonden. Dit keer niet in een rustig zoetwatermeer. Integendeel, het toneel bestond uit de ruige Pacific Ocean. Het zoute water en de golven geven het surfen een extra dimensie, wat zeer zeker niet negatief is. Na wat safety-tips en uitleg door m'n privé-leraar was het tijd om het water in te stappen en begonnen we met bodydragging. Dit betreft in feite kitesurfen zonder surfboard, waarbij je op je buik voortgesleept wordt door de vlieger door het water. Door de sterke wind werd ik al een aantal keren volledig uit het water gelift. Geweldig om zoiets te ervaren! Vervolgens was het de beurt om het surfboard te besteigen en zodoende proberen om écht te kitesurfen. Ik heb een aantal goede runs kunnen maken, dit stemde me in zekere mate tevreden. Echter, helemaal tevreden was ik niet, waarna we besloten om een rustiger meertje op te zoeken, qua omstandigheden vergelijkbaar met het IJselmeer. Deze condities bevielen met iets beter en zodoende hebben we daar vervolgens de 6 uren lestijd volgemaakt. Een topervaring, waar ik met veel genoegen op terugkijk en wat zeer waarschijnlijk een vervolg krijgt.

Woensdag stond in het teken van het bezoek aan de Australian Zoo, de 'zoo' van de welbekende Crocodile Hunter Steve Irwin. Het zal iedereen bekend zijn dat hij in 2006 werd doodgestoken door een pijlstaartrog, op maandag 4 september op precies te zijn. Een grote verscheidenheid van dieren zijn daar te bekijken, onder andere (vanzelfsprekend) krokodillen, olifanten, tijgers, slangen, koala's, kangaroe's en allerhande vogels. Kortom, het was een dag vol met dierlijke aandacht waarbij het educatieve aspect zeker niet onderbelicht werd. Zo werd er tijdens de show in het Crocoseum aandacht besteed aan wat te doen bij een slangenbeet en hoe men kan voorkomen dat men gebeten wordt door een slang of een krokodil. Interessant!!

Na afloop van ons bezoek aan de Zoo zijn we vertrokken richting Redcliffe. Reden hiervan is dat er hier vandaan trips vertrekken naar Moreton Island. Net als Fraser Island is dat een zandeiland. Het schijnt dat je daar ontzettend mooi gebied te zijn om te snorkelen en dolfijnen te spotten. Gisteren hebben we getracht om een tour te boeken voor vandaag. Helaas wat het vandaag volgeboekt waardoor de tour nu voor morgen op het programma staat. Hierdoor hadden we vandaag een dag 'extra' in deze omgeving. Deze gedeeltelijk doorgebracht in het themepark Under Waterworld. Zoals de naam al doet vermoeden zijn hier allerhande vissen en waterdieren te bezichtigen, zoals haaien, zeehonden, otters en zeeschildpadden. Al met al een erg leuke ervaring.

Morgen staat zoals gezegd de trip naar Moreton Island op het programma. Daarna vervolgen we onze weg naar achtereenvolgens Brisbane, Surfers Paradise en Byron Bay, waarbij uiteindelijk Sydney ons einddoel wordt eind volgende week. Een week om van te smullen!!

Wederom een prettig kerstfeest en succes met alles wat jullie gaan doen.

Groetnis DYS

• 21 December 2007 - 07:01

Trynke:

hoi Dirk Yde
    jullie hebben het prima naar de zin lees ik.
    een fijne kerst en een avontuurlijk 2008 gewenst
    Atse en Trynke (heit en mem Anke)

• 21 December 2007 - 07:04

Gerard:

Ha die Baar,

Klinkt wer goed jong. Ooit sa'n snelle reaksje hawn op in ferstjoerde mail??Vast net. Dochst efkes de groeten oan Doutn en de krystman??

Noflike feestdagen Baarie!!

Gr Gerard

• 21 December 2007 - 08:54

Debora:

Hey Dirk Yde,

Ik winskje dy een goede Kryst ta der down under, sil wol een apparte erfaring wêze!
    En natuurlik een knallend 2008 fanút Sydney toch?

Groetjes Debora

• 21 December 2007 - 10:35

Tsjerkje:

Heeey,

Super om dyn verhalen te lêzen!!
    Hiele goeie, gesellige feestdagen tawinske!!

Groetsies,

Tsjerk

• 21 December 2007 - 17:11

Jan:

Hee baarda! Ha die froulju toch nog in goeie invloed op dy. Van Doutsen krigen je folle faker in bericht, mar no hast dy oanpast oan de froulju en kry wy wat faker fan dy te hearen. Goeie saak!
    Alfest goede krystdagen! Groeten der!

Jan, Lisanne en Marije

• 21 December 2007 - 18:52

Anke:

He DYS jonge, gesellige feestdagen yn de sinne! En in geweldich 2008 tawinske!
    anke

• 22 December 2007 - 14:25

Pieter S:

ha die sjaarda woe die alfest fkes prettige krystdagen ta winskje en een goed 2008 der down under.

de mzzl

• 24 December 2007 - 11:56

Linda T:

heey
    hele fijne kerst en alvast een gelukkig nieuw jaar daar in sydney...lekker oud en nieuw vieren in je korte broekje, aparte ervaring maar moet je een meegemaakt hebben haha..
    veel plezier he...tut linda

• 24 December 2007 - 14:22

Gerrit En Geartsje:

Hey Dirk Yde,

Leuk om al dyn ferhalen te lezen. Wy winskje dy der hele geselliche krystdagen en in spetterend neijier!

Dikke tuten fan us.

• 27 December 2007 - 23:10

Stroh En De Frou:

He Sjaarda,

Ha efkes bijlese moatten, mar sa te sjen en te lezen hast it der knap nei dyn sin en net bepaald lest fan homesickness.

Fanut it heitelan alfest folle lok en seine tewinske en oant in oare kear.

G´day mate

Watse en Roelie

• 28 December 2007 - 17:49

Ruurd En Laurens:

Hey Dirk Yde, Yo hadd''n wol plezier der. wol efkes wat aans dan jarjen! En mooie famkes zeg! ut hearenfean? sol mooi wese! hest ek yn krystbeame? ien gewoldig 2008 winske fon Laurens en Ruurd

Wij zijn weer doen achter in toen!

• 29 December 2007 - 19:13

Wypkje:

Bedankt foar de kriestkaart!! Do hast hoop ik ek goeie krystdagen han? En geniet mar fan de jierwisseling der yn Aussie! Solst wol we net sa snel mei meitsje!