Message 14: Australian Open (day 4 & 5) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dirk-Yde Sjaarda - WaarBenJij.nu Message 14: Australian Open (day 4 & 5) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dirk-Yde Sjaarda - WaarBenJij.nu

Message 14: Australian Open (day 4 & 5)

Door: Dirk-Yde

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Yde

19 Januari 2008 | Australië, Melbourne

Sa, bin ik alwer. Omdat ik hjir de lêste dagen safolle belibbe ha, set ik mar wer in serie foto's online.

Tsja, wer moat ik begjinne. Oh ja, it begun allegearre tongersdei op Melbourne Park fansels, baan 6, Grosjean - Haase. It foel krekt de ferkearde kant op. Robin ferlear (ja, ik mei al Robin sizze..) 'Aan het publiek lag het niet' Les it folgende bericht:

Robin Haase strijdend ten onder
"MELBOURNE - Na ruim drie uur toptennis in de brandende zon viel het balletje net de verkeerde kant op. Letterlijk, want bij het tweede matchpoint voor Sebastien Grosjean sloeg Robin Haase de bal tegen de netrand, waarna het speeltuig na een moment van twijfel terug viel aan de kant van de Nederlander: 4-6, 6-4, 6-0, 6-7(4) en 6-4.

Na de winst in de eerste set gaf Haase in set nummer twee een 2-0 voorsprong weg en verloor hij na 4-4 negen games op een rij. Maar na de afstraffing in de derde serie (0-6) vocht Haase op bewonderingwaardige wijze terug. De hoge temperaturen leken hem niet te deren en het lawaai op de tribune stimuleerde hem tot grote daden. Na zijn uitstekende tiebreak (7-4) in de vierde set draaide hij zich naar het publiek en hield hij even zijn hand bij zijn oor. Alsof hij wilde zeggen: schreeuw me door de vijfde set.

Aan het publiek lag het niet, maar in die beslissende set gaf de ervaring en de snelheid van Grosjean de doorslag. Een break in de vierde game brak Haase uiteindelijk op, ook al werd het in de slotfase nog wel even erg spannend.

Haase mag nu naar huis maar kan Australië met opgeheven hoofd verlaten. Hij beleefde zijn doorbraak op grandslamniveau en ontpopte zich als een ware publieksspeler."

Ek fong ik bijna in skoen fan dizze Nederlanske tennisheld. Helaas wienen inkelen my te snel of. Les dit:

Haase gooit schoenen in publiek
"MELBOURNE - Robin Haase bedankte na afloop van zijn verliespartij tegen Sebastien Grosjean het evengoed dolenthousiaste Nederlandse publiek. De ruim honderd rugzaktoeristen mochten in Melbourne 'vechten' om enkele souveniers van Haase. De 20-jarige publiekslieveling gooide namelijk zijn schoenen in het tribunevak met Oranjegekleurde supporters.

Haase bedankt het publiek nadat hij eerst zijn schoenen en sokken in het met Oranjesupporters gevulde tribunevak heeft gegooid. Na enig aandringen deed Haase zelfs ook zijn sokken cadeau. Want welke backpacker wil nu niet over de sokken van deze vaderlandse tennistopper beschikken?"

Naja, sa at jim it miskien wol sjoen ha (op tillevizje), it wie in gekkeboel op baan 6. Myn stem hat it juster dan ek hielendal bejun. It leuke wie trouwens wol dat we juns noch wol mei syn allen op stap west binne. We? Ja, de supporters én Robin Haase. Toch fijn dat er noch in gewoane hollanske jongen is...

Doe't ik juster om in oer as 13.00 (it wie frij let de juns..) ut myn buske brande bin ik mar wer nei it tennis west. It hat my yn de greep! Ik trof der yn Belgyske jongen dy't lykas my graach nei de Battle of the Beauties woe, oftewol Sharapova tsjin Vesnina yn de Vodafone Arena. Les it folgende:

Sjarapova wint 'Battle of Beauties'
"MELBOURNE - Er staat tijdens de Australian Open vooralsnog geen maat op Maria Sjarapova. Nadat de Russin eerder al voormalig nummer een van de wereld Lindsay Davenport declasseerde, won zij in de derde ronde ook nog eens de 'Battle of Beauties' overtuigend. Tegen landgenote Elena Vesnina stond Sjarapova slechts drie games af en won zodoende met 6-3 en 6-0."

Probleemke wie echter wol dat we gjin kaarten hiene foar dit stadion. Mei in gewoane terreinkaart komme hja oeral behalve yn de Rod Laver Arena en dus dizze Vodafone Arena. Mar goed, it probleem hoecht hielendal gjin probleem te wezen. Gean gewoan by de utgong stean fan it stadion en freegje oan de minsken dy't nei buten rinne ofst harren kaarten ha meist. De measte minsken nimme gewoan in koffiepauze, mar sommigen geane daadwerkelyk nei hus ta en sadwaande kinst dan moai harren kaart oernimme. Dit slagget meastal wol nei sa'n 15 minuten. Wy hiene juster sels noch mear gelok en koene sa yn de spylersbox plak nimme fan Sharapova! Sa siet ik praktysk neist Maria Kirilenko (hat krekt har 3e ronde partij wun)!

Nei de partij fan Sharapova ha we noch nei de 3e ronde wedstriid sjoen fan Gasquet - Andreev en Nieminen - Fish.
Juns wie it werris tiid foar de Rod Laver Arena, foar de twadde kear dizze wike. Om hjir kaarten foar te krijen jild itselde recept as foar de Vodafone Arena. By de utgong stean en minsken freegje. Sa koe ik juster dan ek noch de marathonpartij tusken Andy Roddick en Philip Kohlschreiber sjen (op de VIP-tribune!) dy't pas nei 4 oeren en yn de 5e set beslist waard yn it foardiel fan de dutser. It wie doe ynmiddels al nei 02.00 oere.... Les dit:

Roddick exit na thriller
"MELBOURNE - De als zesde geplaatste Andy Roddick moet na een thriller tegen Philipp Kohlschreiber het Australian Open verlaten. De gefrustreerde Amerikaan moest in de vijfde set zijn meerdere erkennen in de Duitser: 4-6, 6-3, 6-7, 7-6 en 6-8.

De gemoederen liepen vooral in de vierde set hoog op. Tijdens een discussie over een scheidsrechterlijke beslissing ging Roddick tekeer tegen de umpire. " You're an idiot".
Even later kreeg de Amerikaan het ook aan de stok met iemand uit het publiek. "Ik hoop dat ik met jou nog eens vast kom te zitten in een lift ", schreeuwde Roddick.
In de vijfde en beslissende set keerde de rust op de baan terug. Kohlschreiber wist zijn zenuwen het best te beheersen. Nadat Roddick eerder al drie matchpoints had overleefd in de vierde set, was het bij 6-7 in de slotset wel raak."

Hjoed efkes gjin tennis foar my. Ik gean aanst wer op nei Adelaide wer't ik moarn de famkes (Doutsen en Anke) fan it fleanfjild oppikke moat nei harren trip nei Ayers Rock. Woansdei sitte we dan mei us trijen yn de Rod Laver Arena foar de kwartfinales. Yn dit gefal dan mei us eigen tickets... Dan dus wer mear foto's fan it tennis fanut Melbourne.

Dit wie it wer foarearst. Eltsenien in goed wykein en oant de folgende kear!

Groetnis Dirk-Yde

• 19 Januari 2008 - 09:38

Hendrik De Jong:

hej baarda,

mooi dast dij der sa vermakkest. en sa kin ik it tennis ek mooi ff volge, ideaal san verslag fan dij!!!

gr hendrik

• 19 Januari 2008 - 09:50

Mirije:

hee dy, wat leuk om wer wat te lêsen!! super wat beleefst in soad. ik bin it tennis ik oan it fôlgjes mar sin no ik op dei lette at ik dei sjoch!!
    leafs mirije

• 19 Januari 2008 - 16:23

Samme:

Yoh killer,

Mooie belevenissen dear krij ik wol sin yn. Best kikke om dear bij die tenniserij roen te strunen lekker potsje tennis te sjen. Zeg mallert, have fun dear dikke kroep!!

• 21 Januari 2008 - 10:05

Gerard:

Yo Wazzuuuuuup!!
    Meist myn nummer wol jaan oan die tennischicks!!Have fun en blablabla
    Gr gerard

• 21 Januari 2008 - 12:56

Marten:

Super!!! Echt wol jaloers.

• 21 Januari 2008 - 13:51

Jan:

Machtig mooi man, net te leauwen dat je sa makkelijk in kaartje bemachtige kinne! Soat wille nog en eins must ek efen nei de finale ta man!

Vette groeten Jan